mbunătății-productivitatea-un-spațiu-de-lucru

Poate un spațiu de lucru curat să îmbunătățească productivitatea angajaților?

Numeroase studii au dovedit că există o legătură între spațiu de lucru curat și productivitatea angajaților care își desfășoară activitatea aici. Un mediu de lucru curat poate îmbunătății productivitatea în mai multe moduri.

De exemplu, cercetările efectuate de universități de top din Statele Unite au relevat că 90% dintre angajați au spus că sunt mai productivi și mai motivați dacă lucrează într-un spațiu curat. Tot aceștia în procent de 74% consideră că munca pe care o desfășoară într-un mediu curat are o calitate mai ridicată.

În următoarele rânduri vom prezenta cum este îmbunătățită productivitatea prin menținerea curățeniei în spațiul de lucru.

  • Reducerea stresului în rândul angajaților.

Atunci când zonele de lucru din biroul tău începe să se aglomereze cu mobilier și echipamente, angajații se vor simți întotdeauna mai epuizați. Acest stres poate genera o serie de probleme de sănătate, inclusiv probleme cu somnul, oboseala sau chiar depresie.

Păstrarea în permanență a mediului de lucru curat nu numai că va reduce, ci și va prevenii stresul în rândul angajaților tăi, fenomen care poate stimula productivitatea afacerii.

  • Creșterea concentrării angajaților

Potrivit unui studiu realizat de World Building Council, angajații care au acces la o vedere către spații în aer liber sunt cu până la 30% mai productivi.

Aparent acest fapt are de-a face cu lumina naturală care pătrunde prin ferestrele curate. De asemenea, mintea ta devine mai concentrată și calmă când în mici pauze îți iei ochii de la biroul, privești lumea exterioară și te bucuri de lumina naturală.

Pur și simplu, asigurându-te că lumina naturală pătrunde în spațiul de lucru îți vei ajuta angajații să se poată concentra mai bine.

  • Arată nivelul de profesionalism al companiei

Când vorbim despre afaceri, aspectul este foarte important pentru potențialii tăi clienți. Sunt multe moduri prin care un mediu de lucru dezorganizat sau murdar poate avea un impact asupra imaginii firmei tale. Dezorganizarea arată o slabă pregătire în fața clienților și oferă astfel un avantaj concurenților tăi.

Dacă nu reușești să îți păstrezi nici spațiul unde îți desfășori activitatea curat, cum pot clienții tăi să aibă încredere în tine? Murdăria, dezordinea și existența gunoiului transmit mereu un mesaj clar, cum că, compania are o lipsă de profesionalism. Ca om de afaceri trebuie să te poți mândri cu biroul tău, la fel și angajații tăi. Iar acest lucru se traduce prin cât de confortabil și de curat este spațiul unde lucrezi. Când clienții te vizitează ei pot generaliza văzând compania și ca o reflexie a ta.

Mai simplu spus, spațiul de lucru dezordonat îi pot face pe clienții tăi să-ți pună la îndoială capacitatea de a furniza servicii de calitate. Aceștia vor căuta mereu să lucreze cu companii care se știu organiza în tot cea ce fac, iar un birou curat i-ar putea convinge că ești de încredere.

  • Crește motivația angajaților

Fiecare dintre noi ne simțim mai bine și mai motivați după ce terminăm curățenia într-o încăpere. Tot așa un mediu de lucru ordonat și bine organizat va fi mai confortabil pentru angajații tai și îi  va ajuta să-și îndeplinească sarcinile într-un mod eficient. A avea un mediu de lucru curat îi poate face pe angajații din birou să se bucure chiar și de unele sarcini mai complicate.

Acest lucru implică faptul că, în calitate de proprietar, trebuie să îți aloci timp, bani dar și efort pentru a asigura că spațiul de lucru este extrem de curat pentru a spori motivația și pentru a ridica moralul angajaților.

  • Reduce riscurile de îmbolnăviri

Cercetările au dovedit că în medie un angajat pierde aproximativ 10 zile pe an ca urmare a diferitelor boli de care se poate îmbolnăvii. Acest factor are mereu și un impact negativ asupra productivității. Mobilierul dar și diferitele echipamente din birou reprezintă medii de dezvoltare pentru o varietate mare de germeni și bacterii. De exemplu o banală tastatură poate avea peste 7000 de bacterii simultan.

Dacă spațiul de lucru este curățat constant de murdărie, resturi alimentare sau alte pericole care pot pune sănătatea în pericol, poți reduce riscul ca angajații tăi să se îmbolnăvească. Cu cât spațiul de lucru este mai curat, cu atât sunt mai puține bacterii și germeni și cu cât angajații tăi vor deveni mai concentrați se va îmbunătății și productivitatea.

Pentru a beneficia de toate acestea și nu numai apelează la o firmă specializată de curățenie pentru o colaborare și trece cu vederea legăturile existente dintre productivitatea angajaților tăi și curățenia biroului unde acesta își desfășoară activitatea.